Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Educação em Análise
Start
Current
Archives
About
About the Journal
Editorial Team
Contact
Declaração de Privacidade
Submissions
Diretrizes para Autores
Diretrizes para Dossiê temático
Template
Processo de avaliação dos artigos
Pareceristas ad hoc
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
Announcements
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 7 No. 2 (2022): Dossiê: Constance Kamii: contribuições de suas pesquisas para a educação brasileira
Vol. 7 No. 2 (2022): Dossiê: Constance Kamii: contribuições de suas pesquisas para a educação brasileira
Published:
2022-12-23
Apresentação
Marta Regina Furlan, Adriana Regina de Jesus
243-244
PDF (Português (Brasil))
Apresentação do Dossiê
Apresentação do dossiê
Eliane Giachetto Saravali, Francismara Neves de Oliveira
245-248
PDF (Português (Brasil))
Dossiê
Object and Methods of Genetic Epistemology of Jean Piaget
Vicente Eduardo Ribeiro Marçal
249-296
PDF (Português (Brasil))
Becoming friends with Constance Kamii: between memories and nostalgia
Sylvia Parrat-Dayan
297-299
PDF (Português (Brasil))
Constance Kamii's legacy to brazilian education
Marta Baptista
300-321
PDF (Português (Brasil))
Ideology, prejudice and the development of autonomy: interfaces between the sociological propositions of Kamii and Piaget
Carlos Eduardo de Souza Gonçalves, Francismara Neves de Oliveira
322-341
PDF (Português (Brasil))
Constance Kamii and the teaching principles: autonomy, differentiation between knowledge and importance of content and processes
Bruna Sordi Rodrigues Souza, Camila Fernanda da Silva Bandeira, Érica De Cássia Gonçalves, Lilian Pacchioni Pereira de Sousa
342-359
PDF (Português (Brasil))
Morality, autonomy and justice in moral psychology
Francismara Neves de Oliveira, Guilherme Aparecido Godoi, Eliane Giachetto, Ana Carolina Mexia, Anna Júlia Carvalho de
360-385
PDF (Português (Brasil))
Kamii and physical knowledge – the importance of action for th discoveries of the world
Rosângela Cristina, Edneia Felix de Matos, Ivana Aparecida de Araújo, Marcela Cristina de
386-407
PDF (Português (Brasil))
A construção de relações mentais geométricas em um padrão de atividade de quebra-cabeças aos quatro anos
Christina Sales
408-429
PDF (Português (Brasil))
Kamii’s influence on our studies, research and psychopedagogical applications
Lia Leme Zaia, Adriana Maria Corder Molinari
430-455
PDF (Português (Brasil))
Contributions of Constance Kamii to Youth and Adult Education
Juliana Ferreira Brandão, Sônia Bessa da Costa Nicacio
456-476
PDF (Português (Brasil))
Artigos
The little ones and the book-object: the importance of reading in the process of humanization of children
Isabella Fatima Leite, Cyntia Graziella Guizelim Simões Girotto
477-493
PDF (Português (Brasil))
Different aesthetic provisions and school culture: Pierre Bourdieu’s position
Elsio Lenardão
494-516
PDF (Português (Brasil))
Historical and Sociological Fundamentals of the public policy of the federal institutes of education, science and technology
Julian Silveira Diogo de Ávila Fontoura
517-535
PDF (Português (Brasil))
Evaluating service competence: a survey of user’s satisfaction on a federal institute’s library
Jéssica Maria Damião de Arruda Câmara, Adeliane Marques Soares, Rayla Ingrid Tomaz da Silva, Arthur Arcelino de Brito
536-556
PDF (Português (Brasil))
Teaching doesn’t stop: the role of the monitor in a behavior analysis discipline during the COVID-19 pandemic
Henrique Cabral Furcin, Felipe Maciel dos Santos Souza
557-571
PDF (Português (Brasil))
What elementary school students think about science
Thais Pereira Rosinha de Oliveira, Maria José Fontana Gebara
572-589
PDF (Português (Brasil))
Entrevista
Interview with Orly Zucatto Mantovani de Assis
The contributions of Kamii's work to Brazilian education
Carolina Pasquini Ribeiro
590-593
PDF (Português (Brasil))
Expediente
PDF (Português (Brasil))
Language
English
Português (Brasil)
Español (España)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Make a Submission
Make a Submission
Evaluators
Keywords
Developed By
Open Journal Systems
Indexers and Promoters
Preservada em: