Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Start
Current
Archives
About
Regimento Revista Educação em Análise
About the Journal
Editorial Board
Focus and Scope
Open Science
Periodicity
License
Archiving
Contact
Privacy Statement
Editorial Policies
Peer Review Process
Conflict of interest
Authorship Contribution
Artificial Intelligence Usage Policy
Plagiarism
Research Involving Human Beings
Preprints Policy
Misconduct, Errata and Retraction
Ethical Principles
Copyright
Submissions
Diretrizes para Autores
Diretrizes para Dossiê temático
Digital Asset Guidelines
Template
Pareceristas ad hoc
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
Indexadores
Announcements
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 4 No. 1 (2019): Dossiê: Autorregulação da Aprendizagem
Vol. 4 No. 1 (2019): Dossiê: Autorregulação da Aprendizagem
Published:
2019-07-01
Artigos
Twitter in education: searching in and with digital social networks
Edmea dos Santos, Gabriela Gonçalves Ozório
85-102
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5433/1984-7939.2019v4n1p85
Boy or girl?: planejando um objeto de aprendizagem digital no TeDEd
Samantha Gonçalves Mancini Ramos, Michele Andressa Vieira Ramos
103-122
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5433/1984-7939.2019v4n1p103
The sanctification of feminine in relation the education in the Cariri
Polliana de Luna Nunes Barreto, Patrícia Helena Carvalho Holanda
123-152
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5433/1984-7939.2019v4n1p123
School library and fairy tales
Raquel Aparecida Ribeiro Silva, Sueli Bortolin
153-164
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5433/1984-7939.2019v4n1p153
Dossiê
Tradução e adaptação do learning and study strategies inventory - lassi 3ª edição para uso no brasil: considerações metodológicas
Evely Boruchovitch, Natália Moraes Góes, Carolina Moreira Felicori, Taylor W. Acee
7-20
PDF
DOI:
https://doi.org/10.5433/1984-7939.2019v4n1p7
Self-regulated learning: the adaptation and thevalidity evidences of instruments for brazilian university students
Soely Aparecida Jorge Polydoro, Camila Alves Fior, Adriane Martins Soares Pelissoni, Pedro Sales Luís Rosário
21-42
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5433/1984-7939.2019v4n1p21
Self-regulation circuit of learning: interlocutions with university
Lourdes Maria Bragagnolo Frison, Célia Artemisa Gomes Rodrigues Miranda
43-68
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5433/1984-7939.2019v4n1p43
Relationship between motivation and self-regulated learning
Sueli Édi Rufini, Jose Aloyseo Bzuneck
69-84
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5433/1984-7939.2019v4n1p69
Apresentação
Rovilson José da Silva, Diene Eire de Mello, Sandra Aparecida Pires Franco
1-2
PDF (Português (Brasil))
Apresentação do Dossiê
Apresentação do Dossiê - Autorregulação da Aprendizagem
Paula M. Zedu Alliprandini
3-6
PDF (Português (Brasil))
Expediente
PDF (Português (Brasil))
Redes Sociais
Make a Submission
Make a Submission
Evaluators
Chat
Indexers and Promoters
Indexadores
Diretórios
Language
English
Português (Brasil)
Español (España)
acesso aberto
Most read
Inteligência Artificial e Educação: conceitos, aplicações e implicações no fazer docente
3682
O ensino de geografia nos anos iniciais do ensino fundamental
811
A Inteligência Artificial na escrita acadêmica: ainda existe lugar para o sujeito na escrita?
711
O que cabe no currículo da educação infantil? um convite à reflexão
527
Entrevista com o professor José Carlos Libâneo - A educação no século XXI: para que servem as escolas?
507
Contador de visitas
Preservada em:
Developed By
Open Journal Systems