Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Educação em Análise
Start
Current
Archives
About
About the Journal
Editorial Team
Contact
Declaração de Privacidade
Submissions
Diretrizes para Autores
Diretrizes para Dossiê temático
Template
Processo de avaliação dos artigos
Pareceristas ad hoc
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
Announcements
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 7 No. 1 (2022): Dossiê: A atividade de estudo: uma atividade principal para o desenvolvimento do pensamento teórico
Vol. 7 No. 1 (2022): Dossiê: A atividade de estudo: uma atividade principal para o desenvolvimento do pensamento teórico
Published:
2022-07-12
Apresentação
Diene Eire de Mello, Sandra Aparecida Pires Franco
1-2
PDF (Português (Brasil))
Apresentação do Dossiê
Apresentação do dossiê
Sandra Aparecida Pires Franco
3-4
PDF (Português (Brasil))
Artigos
The teachers' silenced voice in the formulation of the high school curricular document
Roberta Fernandes Vieira, Jacilene Silva da Cruz, Elialdo Rodrigues de Oliveira
147-166
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5433/1984-7939.2022v7n1p147
Historical-cultural theory: contributions to inclusive processes in professional education
Sônia Carla Gravena Cândido da Silva, Dionéia Foschiani Helbel, Suely Amaral Mello
167-184
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5433/1984-7939.2022v7n1p167
Understanding of multiplication by fifth-grade students
Beatriz Pereira Pinto, Sônia Bessa
185-204
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5433/1984-7939.2022v7n1p185
Psycho-educational evaluation and psychoanalysis: winnicottian contributions in a possible intersection
Thatiana Helena de Lima, Amanda Lays Monteiro Inácio, Katya Luciane de Oliveira
205-221
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5433/1984-7939.2022v7n1p205
Education in pandemic times: an analysis of Aula Paraná
Tatiana Freitas Silva, Paula Kracker Francescon
222-242
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5433/1984-7939.2022v7n1p222
Dossiê
The proposal for a paradigm shift in primary education based on Activity Theory
Yulia Solovieva, Luis Quintanar Rojas
5-27
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5433/1984-7939.2022v7n1p5
V. V. Davydov and V. V. Repkin: convergences and divergences regarding the Theory of Study Activity
Roberto Valdés Puentes
28-57
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5433/1984-7939.2022v7n1p28
The problem of abstraction in the Study Activity
Armando Marino Filho
58-77
PDF (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5433/1984-7939.2022v7n1p58
The child's development and Study Activity in the early years of elementary education: a theorical study
Ana Maria Esteves Bortolanza, Neire Márcia da Cunha, Cintia Corrêa
78-99
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5433/1984-7939.2022v7n1p78
Learning activity: questions about its formation and development
Stela Miller
100-120
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5433/1984-7939.2022v7n1p100
Implications of the study activity for the formation of theoretical thinking skills in the student
Cleber Barbosa da Silva Clarindo, Érika Christina Kohle
121-146
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5433/1984-7939.2022v7n1p121
Expediente
PDF (Português (Brasil))
acesso aberto
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Português (Brasil)
Español (España)
Evaluators
Indexers and Promoters
Most read in the last 90 days
Preservada em:
Developed By
Open Journal Systems