Apresentação do dossiê
DOI:
https://doi.org/10.5433/1984-7939.2023v8n2p198Keywords:
EducaçãoDownloads
References
BATISTA. Carmem Lucia. Os conceitos de apropriação: contribuições à Ciência da Informação. Em Questão, Porto Alegre, v. 24, n. 2, p. 210-234, maio/ago. 2018. Disponível em: https://seer.ufrgs.br. Acesso em: 04 de set. de 2023 DOI: https://doi.org/10.19132/1808-5245242.210-234
BRASIL. Uso saudável de telas, tecnologias e mídias nas creches, berçários e escolas. Manual de Orientação- Departamento Científico de Pediatria do Desenvolvimento e Comportamento e de Saúde escolar. Sociedade Brasileira de Pediatria, 2019. nº 6, p.1-5.
BUCKINGHAM. David. Cultura Digital, Educação Midiática e o Lugar da Escolarização. Educação e Realidade. Porto Alegre, v. 35, n. 3, p. 37-58, set./dez., 2010. Disponível em: http://www.ufrgs.br/edu_realidade. Acesso: 10 de maio, 2023.
PIERRE. Lévy. Cibercultura. Tradução de Carlos Irineu da Costa. São Paulo: Ed. 34, 1999. (Coleção TRANS).
TOCANTINS. Geusiane Miranda de Oliveira. WIGGERS. Ingrid Dittrich. Infância e mídias digitais: histórias de crianças e adolescentes sobre seus cotidianos. Cad. Cedes, Campinas, v. 41, n. 113, p.76-83, jan-abr., 2021. Disponível em: https://www.scielo.br. Acesso em: 02 de set. de 2023. DOI: https://doi.org/10.1590/cc231445
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Jaqueline Delgado Paschoal, Marta Regina Furlan
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The journal reserves the right to make normative, orthographic and grammatical changes in the originals, with the aim of maintaining the cultured standard of the language and the credibility of the vehicle. It will, however, respect the authors' writing style. Alterations, corrections, or suggestions of a conceptual nature will be sent to the authors when necessary. In these cases, the articles, after being adequate, should be submitted to a new appreciation.