Presentation
Keywords:
Sexualidade, Deficiência, Crip, EducaçãoAbstract
For this dossier, we especially welcome papers that explore the possibilities of articulation between LGBTI+ experiences and the experience of disability in education and/or training, proposing a reflection on the theoretical and practical transits that the creative theories and others with the same approach allow. We will also accept papers that reflect on the normatization and hierarchization of all kinds of bodies considered dissident, the so-called dissident corporalities in socio-educational spaces.
In this sense, we present the texts that make up this thematic dossier with that coadunate to reinforce the crip production, especially thought by a transvesti-PcD-migrant, which intensifies forms-register, archive production and register that highlight aspects of our time. The production of this dossier initially relied on the support of great partners and throughout the pandemic rise of COVID19, we were each day more pushed to overcome so many losses
Downloads
References
DAVIS, Lennard J. Enforcing Normalcy: disability, deafness, and the body. London; New York: Verso, 1995.
GONÇALVES Jr, Sara Wagner Pimenta. Corpos transgressores: Politicas de resistências. Campinas-SP. Pontes. 2018.
JESUS, Danie Marcelo de; MELO, Glenda Cristina Valin de;TCHALIAN, Vicente;GONÇALVES Jr, Sara Wagner Pimenta. Corpos transgressores: Politicas de resistências. Campinas-SP. Pontes. 2018.
MELLO, Anahi G.; GAVÉRIO, Marco Antonio. Facts of cripness to the Brazilian: dialogues with Avatar, the film. Anuário Antropológico, v. 44, n.1, p. 43-65, 2019.
MELLO, Anahi Guedes de. Politizar a deficiência, aleijar o queer: algumas notas sobre a produção da hashtag #ÉCapacitismoQuando no Facebook. Em PRATA, N.;. PESSOA, S. C (Ed.). Desilgualdades, gêneros e comunicação. São Paulo: Intercom, 2019. p. 125–142.
RUBIN, Gayle. Políticas do Sexo. São Paulo: Ubu Editora, 2017.
SANTOS, Boaventura de Sousa. A Cruel Pedagogia do Vírus. Coimbra: Almedina, 2020.
VERGUEIRO, Viviane. Sou travestis: estudando a cisgeneridade como uma possibilidade decolonial. Brasília: Padê Editorial, 2018.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os artigos publicados na Revista Educação em Análise estão sob a Licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional, garantindo Acesso Aberto. Deste modo, os autores mantêm os direitos autorais de seus trabalhos e, em caso de republicação, solicita-se que indiquem a primeira publicação nesta revista. Essa licença permite que qualquer pessoa leia, baixe, copie e compartilhe o conteúdo, desde que a devida citação seja feita. Além disso, autoriza a redistribuição, adaptação e criação de obras derivadas em qualquer formato ou meio, incluindo uso comercial, desde que a atribuição à revista seja mantida.
A revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com vistas a manter o padrão culto da língua e a credibilidade do veículo. Respeitará, no entanto, o estilo de escrever dos autores. Alterações, correções ou sugestões de ordem conceitual serão encaminhadas aos autores, quando necessário.
As opiniões emitidas pelos autores dos artigos são de sua exclusiva responsabilidade.