Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Start
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Indexers
Contact
Policies
Digital Preservation
Copyright
Open Access Policy
Plagiarism Prevention and Integrity
Peer Review Process
Publishing Fees
Current
Archives
Announcements
UEL Journal Portal
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 22 No. 3 (2022)
Vol. 22 No. 3 (2022)
Atemático
Published:
2022-12-29
Full Issue
PDF (Português (Brasil))
Expediente
Expediente
PDF (Português (Brasil))
Article for athematic volume
The Common National Basis for Teacher Education: the engaging discourses on teacher training in official texts
Rita de Cássia Souto Maior, Lorena Araújo de Oliveira Borges
01-24
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5433/1519-5392.2022v22n3p01-24
A entrevista semiestruturada na pesquisa qualitativa-interpretativa: um guia de análise processual
Elaine de Castro, Ulisses Tadeu Vaz de Oliveira
25-45
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5433/1519-5392.2022v22n3p25-45
Crenças e atitudes linguísticas de alunos do 5º ano: ensino de língua portuguesa e variação linguística
Poliana Rosa Riedlinger Soares, Silvia Helena de Freitas Ruiz, Joyce Elaine de Almeida Baronas
46-66
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5433/1519-5392.2022v22n3p46-66
Desenvolvimento metalinguístico na leitura de narrativas: identificando informações centrais e auxiliares através da pista linguística 'cinese'
Natália do Nascimento Ferreira, Adriana Leitão Martins
67-89
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5433/1519-5392.2022v22n3p67-89
Formas reificadas de construção da identidade das partes envolvidas em textos peticionais da vara de família
Heliud Luis Maia Moura
90-110
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5433/1519-5392.2022v22n3p90-110
Necessidades de leitura acadêmica e uso de rubricas: o caso na Biologia
Carolina Assis Lopes, Vera Lúcia Lopes Cristovão
111-132
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5433/1519-5392.2022v22n3p111-132
Critical literacy needs in Portuguese Language classes in Youth and Adult Education
Rosivaldo Gomes
133-151
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5433/1519-5392.2022v22n3p133-151
O sujeito indeterminado em livros didáticos: uma análise à luz dos estudos do Círculo de Bakhtin
Patricia da Silva Valerio, Francismar Furlanetto
152-173
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5433/1519-5392.2022v22n3p152-173
Uma investigação funcionalista da voz passiva analítica no português culto falado: da norma ao uso
Juliano Desiderato Antonio, Julia Lourenço Pereira, Sarah Santos Correa
174-198
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5433/1519-5392.2022v22n3p174-198
Educational sociolinguistics: towards a pedagogical model for teaching Englishes instead of English
Fabricio da Silva Amorim
199-215
PDF
DOI:
https://doi.org/10.5433/1519-5392.2022v22n3p199-215
La originalidad como recurso retórico en Artículos de Investigación: variación disciplinar y de experticia del autor
Valdir Heitor Barzotto, Paulina Meza, Omar Sabaj
216-239
PDF (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.5433/1519-5392.2022v22n3p216-239
acesso aberto
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Evaluators
Qualis 2017-2020-
A4
Qualis 2016 -
B2
Linguística/Literatura
Indexers and Promoters
Keywords
Most read in the last 90 days
Preservada em:
Current Issue
Browse