Teaching and research: a proposal for the social sciences course

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5433/2176-6665.2000v5n1p147

Keywords:

Teaching, Research, Social Sciences

Abstract

The present paper is a report of a project which attempt to discuss the experience of professors of different disciplines in Social Sciences course. The initial conclusion indicates that the closer relationship between teaching and research should be a possible way to redefine didactics activities on Social Sciences, aiming disciplines contents and practices are connected to the necessities of the contemporary world.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biographies

Lucinéa Aparecida de Rezende, Universidade Estadual de Londrina - UEL

Doctor in Education from the Universidade Metodista de Piracicaba - UNIMEP. Professor at the Universidade Estadual de Londrina - UEL.

Ronaldo Baltar, Universidade Estadual de Londrina - UEL

Doctor in Sociology Sociology from the Universidade de São Paulo - USP. Professor at the Universidade Estadual de Londrina - UEL.

References

CORREA, Lesi. Reflexões sobre a exclusão e a inclusão de sociologia no currículo escolar. Mediações, v. 1, n. 1, p. 40·51, jan./jun. 1996.

DEMO, Pedro. Desafios modernos da educação. Petrópolis: Vozes, 1993.

NUNES, Marisa Fernandes. As metodologias de ensino e o processo de conhecimento científico. In: GOUVEIA, Andreia, Barbosa; LEIVA, Jorge Alcarlón. Educar. Curitiba: UFPR, 1993. p. 49-58.

REZENDE, Lucinéa Aparecida de. Ensinando a ensinar a língua portuguesa. Londrina: UEL-Departamento de Educação, 1996-1998. (Projeto de Pesquisa).

Published

2000-06-09

How to Cite

REZENDE, L. A. de; BALTAR, R. Teaching and research: a proposal for the social sciences course. Mediações - Revista de Ciências Sociais, Londrina, v. 5, n. 1, p. 147–156, 2000. DOI: 10.5433/2176-6665.2000v5n1p147. Disponível em: https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/article/view/9205. Acesso em: 17 may. 2024.

Issue

Section

Comunicação de pesquisa