Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Educação em Análise
Start
Current
Archives
About
About the Journal
Editorial Team
Contact
Declaração de Privacidade
Submissions
Diretrizes para Autores
Diretrizes para Dossiê temático
Template
Processo de avaliação dos artigos
Pareceristas ad hoc
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
Announcements
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 3 No. 2 (2018): Dossiê: Educação infantil -considerações sobre a formação de professores
Vol. 3 No. 2 (2018): Dossiê: Educação infantil -considerações sobre a formação de professores
Published:
2018-12-07
Artigos
Contributions to a critical analysis of the official discourse on literary education
Sandra Melo, Paulo Lampreia Costa
96-119
PDF (Português (Brasil))
Once upon a time: poeticity in the construction of menina nina: two reasons not to cry
Cyntia Graziella Guizelim Simões Girotto, Andréia dos Santos Oliveira
120-135
PDF (Português (Brasil))
School as a social environment: the integration of history and geography in fundamental education and personal experiences
Andressa Coelho Righi de Carvalho, Leoni Maria Padilha Henning
136-154
PDF (Português (Brasil))
The use of digital technologies in the view of teachers in the training process
Yara Emilia Arlindo Silva, Diene Eire Méllo, Dirce Aparecida Foletto Moraes
155-175
PDF (Português (Brasil))
Dossiê
Childhood education: considerations on teacher training
Valdete Côco
6-26
PDF (Português (Brasil))
What fits in the early childhood education curriculum? an invitation to reflection
Lucineia Maria Lazaretti, Luciana Figueiredo Lacanallo Arrais
27-46
PDF (Português (Brasil))
From early childhood education to elementary school: a theory to suport teacher’s thinking and acting
Suely Amaral Mello
47-71
PDF (Português (Brasil))
Listening to children and (re)configuring identities: voice interactions
Conceição Leal da Costa, Teresa Sarmento
72-95
PDF (Português (Brasil))
Apresentação
Rovilson José da Silva, Diene Eire de Mello, Sandra Aparecida Pires Franco
1-2
PDF (Português (Brasil))
Apresentação do Dossiê
Infancy: early childhood education and early years of elementary school
Cassiana Magalhães, Greice Ferreira da Silva
3-05
PDF (Português (Brasil))
Educação em Análise, Londrina, v. 3, n. 2, jul./dez. 2018
PDF (Português (Brasil))
Language
English
Português (Brasil)
Español (España)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Make a Submission
Make a Submission
Evaluators
Keywords
Developed By
Open Journal Systems
Indexers and Promoters
Preservada em: