Schmidt, Maria Auxiliadora, Universidade Federal do Paraná, Brazil
-
História & Ensino Vol. 15 (2009) - Artigos
Historical literacy: the challenge for historical education in the XXI's century
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
História & Ensino Vol. 11 (2005) - Artigos
School Knowledge and historical knowledge
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
História & Ensino Vol. 9 (2003) - Artigos
The historical work in the classroom
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
História & Ensino Vol. 8 (2002): Edição Especial - Artigos
Lendo imagens criticamente: uma alternativa metodológica para a formação do professor de história
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
História & Ensino Vol. 5 (1999) - Artigos
Construindo conceitos no ensino de história: a captura lógica da realidade social
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
História & Ensino Vol. 4 (1998) - Artigos
Lendo imagens criticamente: uma alternativa metodológica para a formação do professor de história
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
História & Ensino Vol. 24 No. 2 (2018) - Autor(a) Convidado(a)
Historical situated cognition and the evaluation criteria of textbooks in Brazil
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
História & Ensino Vol. 18 No. 1 (2012) - Artigos
"Learned to think that is also music history" the song goes to school:perspectives of historical education
Abstract PDF (Português (Brasil))