Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Start
About
Histórico
Missão
Periodicidade
Editorial Team
Indexadores
Contact
Current
Archives
Policies
Editorial Policy
Peer Review Process
Copyright
Ethical Publication Guidelines
Política de Privacidade
Open Access Policy
Política Antiplágio e de uso de IA generativa
Preprint
Digital Archiving
Submissão
Condições para Submissão
Normas para Publicação
Taxa de Processamento de Artigos
Forms
Template
Declaração de IA, Antiplágio e de revisão
Announcements
UEL journal portal
Search
Register
Home
/
Archives
/
Vol. 14 No. 27 (2019): A Educação sensível na vibração da voz poética
Vol. 14 No. 27 (2019): A Educação sensível na vibração da voz poética
Published:
2019-12-15
Full Issue
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Expediente
Expediente
1-6
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Editorial
A educação sensível na vibração da voz poética
Josebel Akel Fares, Delcia Pombo, Dia Favacho
7-8
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5433/boitata.2019v14.e39820
Dossiê
The flame of the star that pulses and burn: sensitive education in the poetic prose of Abguar Bastos
Evellin Natasha Figueiredo da Conceição, Josebel Akel Fares
10-24
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5433/boitata.2019v14.e39081
The indigenous voice and education: forgetfulness in the literary works Antes o mundo não existia e Meu querido canibal
Alisson Preto Souza
25-37
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5433/boitata.2019v14.e38689
Literature and otherness: didactic sequence as a tool for a sensitivity education.
Arlen Maia de Melo, Sylvia Maria Trusen
52-68
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5433/boitata.2019v14.e39023
Maura Cansada: body, performance and memoralities
Jose Denis de Oliveira Bezerra, Rosilene da Conceição Cordeiro
69-82
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5433/boitata.2019v14.e38336
Literature teaching in the country field education: possibilities of dialogues with cultures and ways of living
Sílvia Gomes de Santana Velloso
94-108
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5433/boitata.2019v14.e38020
Soiree and performance: the Londrix network and estrategies og insertion of the poetic text
Ana Cristina Pereira da Silva, Frederico Augusto Garcia Fernandes
118-131
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5433/boitata.2019v14.e38312
Seção Livre
The singularities of child research: ethics, sensitivity and visibility of children
Tânia Regina Lobato dos Santos, Nilza Maria Ribeiro, Adelice Braga
133-144
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5433/boitata.2019v14.e39001
acesso aberto
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Português (Brasil)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Evaluators
Qualis 2017-2020 -
B1
Indexers and Publishers
Keywords
Social networks
Most read in the last 90 days
A palavra cantada nos rituais da união do vegetal
67
História da literatura marginal e periférica: notas preliminares para uma micro-história literária nos territórios vulnerabilizados
55
A Identidade indígena
54
Gersem Baniwa e a educação na Amazônia: saberes ancestrais para um caminho de resistência
40
O mito da matinta perera e suas formas variantes em Curuçamba, Bujaru (Pará, Brasil)
38
Contador de visitas
Preservada em:
Current Issue
Browse