Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Start
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Indexers
Contact
Policies
Digital Preservation
Copyright
Open Access Policy
Plagiarism Prevention and Integrity
Peer Review Process
Publishing Fees
Current
Archives
Announcements
UEL Journal Portal
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 25 No. 4 (2025): Lusofonia, pluricentrismo, internacionalização: cenários da língua portuguesa no mundo
Vol. 25 No. 4 (2025): Lusofonia, pluricentrismo, internacionalização: cenários da língua portuguesa no mundo
Published:
2025-10-14
Expediente
Expediente
pdf (Português (Brasil))
Apresentação
Apresentação do dossiê “Lusofonia, pluricentrismo, internacionalização: cenários da língua portuguesa no mundo”
Davi Borges de Albuquerque, Jefferson Evaristo, Luciane Boganika, Monique Carbone Cintra
1-8
pdf (Português (Brasil))
Artigos
Didactic sequence to promote Global Citizenship in the internationalization of the Portuguese language context
Rodrigo Schaefer
9-30
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5433/1519-5392.2025v25n4p9-30
The use of a gente and nos by são-tomenses students living in Brazil
Késsio Jhone Lopes Silva, Claudia Ramos Carioca
31-50
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5433/1519-5392.2025v25n4p31-50
Machado de Assis went viral in the United States: a debate about the othered Brazil
Ana Karla Canarinos, Wagner Monteiro Pereira
51-67
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5433/1519-5392.2025v25n4p51-67
The teaching of Santomean native languages from the perspective of university students
Esmael Fernandes, Ana Alexandra Silva
68-91
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5433/1519-5392.2025v25n4p68-91
Conecta Leitores: what participating teachers say about the Lectureship Program
Laura Márcia Luiza Ferreira, Fernanda Ricardo Campos
92-111
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5433/1519-5392.2025v25n4p92-111
Portuguese as host language and academic production: an overview
Laura Janaina Dias Amato
112-126
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5433/1519-5392.2025v25n4p112-126
“Portuguese language of Science: reflections on linguistic pluricentrism, writing and power”
Joice Eloi Guimarães
146-166
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5433/1519-5392.2025v25n4p146-166
Social representations of Portuguese-Brazilian mother tongue teachers working in basic remote education in academic texts
Paulo Ricardo Ferreira Pereira, Denise Lino de Araújo
167-187
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5433/1519-5392.2025v25n4p167-187
Internationalization in the state universities of Paraná: a study on parasyonymy in institutional documents
Danielle Gonzalez Miranda, Rosemary Irene Castañeda Zanette
188-204
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5433/1519-5392.2025v25n4p188-204
acesso aberto
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Evaluators
Qualis 2017-2020-
A4
Qualis 2016 -
B2
Linguística/Literatura
Indexers and Promoters
Keywords
Most read in the last 90 days
A entrevista semiestruturada na pesquisa qualitativa-interpretativa: um guia de análise processual
768
Os fatores de textualidade e a construção de sentidos no texto
171
Análise de conteúdo em termos de Bardin aplicada à comunicação corporativa sob o signo de uma abordagem teórico-empírica.
151
Reflexões sobre a abordagem comunicativa no ensino de línguas estrangeiras
83
Bluebeard and its multiple layers of meaning
68
Contador de visitas
Preservada em:
Current Issue
Browse