An analysis of carnavalesque cosmovision in farsa gender
DOI:
https://doi.org/10.5433/boitata.2014v9.e31748Keywords:
Farce, Carnivalization, Popular LiteratureAbstract
This article examines Bakhtin's notion of carnivalization, taking as object of analysis a clipping from the A Farsa da Boa Preguiça, of Ariano Suassuna (2008). Seeks to uncover the ways in which the carnival worldview emerges in the work and the conditions under which promotes the singling carnivalization traits present in it.Downloads
References
BAKHTIN, Mikhail Mikhailovitch. Problemas da Poética de Dostoievski. Tradução de Paulo Bezerra. 4. ed. Rio de Janeiro: Forense Universitária, 2008b.
BAKHTIN, Mikhail Mikhailovitch. Estética da criação verbal. Tradução de Paulo Bezerra. 3 .ed. São Paulo: Martins Fontes, 2010.
MACHADO, Irley. A farsa: um gênero medieval. Revista Ouvirouver, n. 5. Uberlândia, MG, 2009, p. 123-136. Disponível em: <http://www.seer.ufu.br/index.php/ouvirouver>. Acesso em: 20 jul. 2010.
MACHADO, Irley. Pobreza e miséria na Farsa da Boa Preguiça, de Ariano Suassuna. Revista do NIESC, Catalão, GO, v.6, p. 156-165, 2006.Disponível em: <http://www.revistas.ufg.br/index.php/Opsis/article/viewArticle/9322>. Acesso em: 20 jul. 2010.
MINOIS, Georges. História do Riso e do Escárnio. Tradução de Maria Elena Ortiz Assumpção. São Paulo: UNESP, 2003.
SUASSUNA, Ariano. A Farsa da Boa Preguiça. Rio de Janeiro: José Olímpio, 2008.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2014 Boitatá

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Boitatá esta licenciada com CC BY sob essa licença é possível: Compartilhar - copiar e redistribuir o material em qualquer suporte ou formato. Adaptar - remixar, transformar, e criar a partir do material, atribuindo o devido crédito e prover um link para a licença e indicar se mudanças foram feitas.