Contextualizing the work ...

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5433/2176-6665.2000v5n2p211

Keywords:

Review, Capitalism, Operary

Abstract

Book review: WILLlS, Paul. 1991. Learning to be a worker: school, resistance and social reproduction. Porto Alegre: Medical Arts. 241 p.

Author Biographies

Deise Maia, Universidade Estadual de Londrina - UEL

Doctoral student in Social Sciences at the Pontifícia Universidade Católica de São Paulo - PUC/SP. Professor at the Universidade Estadual de Londrina - UEL.

Eike Freshse, Universidade de São Paulo - USP

Master's student in Education at the Universidade de São Paulo - USP

Liliam Abram dos Santos, Universidade Federal de Goiás - UFG

PhD in Applied Linguistics from the Universidade Estadual de Campinas - UNICAMP. Professor at the Universidade Federal de Goiás - UFG.

Nilma Lino Gomes, Universidade Federal de Minas Gerais - UFMG

PhD in Social Science from the Universidade de São Paulo - USP. Professor at the Universidade Federal de Minas Gerais - UFMG.

References

ALTHUSSER, L. Ideology and Ideological State Apparatesus. In: COSIN, B. R. (ed.). Education, structure and society. New York: Penguim, 1991. p.209-213.

TAYLOR, F. W. Scientific Management. New York: Grenwood Pres, 1972.

WILLIS, Paul. Aprendendo a ser trabalhador: Escola, Resistência e Reprodução Social. Porto Alegre: Artes Médicas, 1991. p. 241.

Published

2000-11-09

How to Cite

MAIA, Deise; FRESHSE, Eike; SANTOS, Liliam Abram dos; GOMES, Nilma Lino. Contextualizing the work ... Mediações - Revista de Ciências Sociais, Londrina, v. 5, n. 2, p. 211–231, 2000. DOI: 10.5433/2176-6665.2000v5n2p211. Disponível em: https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/article/view/9189. Acesso em: 16 jul. 2024.

Issue

Section

Reviews