PIBID/Letras-Inglês: integrated work with public schools and official documents at UNESP/SJRP
DOI:
https://doi.org/10.5433/1519-5392.2017v17n2p105Keywords:
PIBID, Reflexive diaries, High schoolAbstract
The purposes of this paper are: i) promote the use of reflexive diaries as a tool of awareness and discussion among teachers-to-be within PIBID PIBID (Programa Institucional de Bolsas de Iniciação á Docência); ii) emphasize the critical awareness of teachers-to-be; iii) present a didactic sequence developed by them. We seek to promote a joint environment of material production (professors, tutors and students) to reinforce the proposal in Cadernos do Estado de São Paulo (Inglês). Teachers-to-be use this material in the first year of High School and, by means of reflexive diaries, evaluate its efficacy and their work. Data show that, besides general pedagogic knowledge, students want classroom management knowledge, which goes beyond material qualities.Downloads
References
BORGES, Letícia Fonseca. O desenvolvimento de capacidades de linguagem para a formação de leitores em língua inglesa: uma análise dos cadernos do ensino médio da rede pública de São Paulo. 2015. Dissertação (Mestrado em Estudos Linguísticos) - Universidade Estadual Paulista “Júlio de Mesquita Filho”, São José do Rio Preto.
MOITA LOPES, Luiz Paulo. Oficina de linguística aplicada: a natureza social e educacional dos processos de ensino/aprendizagem de línguas. Campinas: Mercado de Letras, 1996. (Letramento, Educação e Sociedade).
NÓVOA, Alberto. Formação de professores e trabalho pedagógico. Lisboa: Educa, 2002.
SÃO PAULO (Estado). Secretaria de Educação. Material de apoio ao currículo do Estado de São Paulo. São Paulo, 2014. (Caderno do Professor: LEM: Inglês: ensino médio: 1ª. Série, v. 2).
SHULMAN, Lee S. Knowledge and teaching: foundations of the new reform. Harvard Educational Review, Cambridge, v. 57, n. 1, p. 1-22, 1987.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 Entretextos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Entretextos adota a Licença Creative Commons Attribution 4.0 International, portanto, os direitos autorais relativos aos artigos publicados são do(s) autor (es).
Sob essa licença é possível: Compartilhar - copiar e redistribuir o material em qualquer suporte ou formato. Adaptar - remixar, transformar, e criar a partir do material, atribuindo o devido crédito e prover um link para a licença e indicar se mudanças foram feitas.