An election, multiple motivations: the case of the students of the course of Arquivologia of the Federal University of Santa Maria
DOI:
https://doi.org/10.5433/2317-4390.2017v6n1p69Keywords:
Course of Arquivologia, Federal University of Santa Maria, Motivations, Students of ArquivologiaAbstract
Introduction: This investigation is centered in the motivations of the students enrolled in the first and third semesters, respectively, of the Course of Arquivologia of the Federal University of Santa Maria.Objectives: Establish the motivations of the students by the election of the Course of Arquivologia of the UFSM; characterize the subjects, identify the factors motivationally and influencer In the election of the course and identify the professional expectations of the students in relation to the future like archivists.
Methodology: The present investigation characterizes as of cuneo descriptive, ally to a lifting, and uses the method qualiquantitativa like boarding for understanding, analysis and presentation of the results obtained.
Results: The rank etarie of the subjects that predominated is 17 to 21 years, of the feminine gender, resident in the urban zone. The half whereby the majority took knowledge of the course was by the internet. The initial interest by the election of the Course was by the low minimum note for ingress and the listing of the disciplines that integrate the current curriculum, also some students were influenced by familiars/friends. At present the majority considers satisfied with the election, remain partially with the same initial perception in relation to the Course and like future perspectives quote public contests, continued education and good employment. The students think that has to have a greater divulging of the Course and of the professionals that this spear in the market of work.
Conclusions: By means of the results obtained expects contribute with the students of the Course of Arquivologia of the UFSM so that they know his motivations and the ones of the other mates, and the ones of the other mates, and mainly collaborate with the Educational Core Structuring (NDE) of the Course of Arquivologia of the UFSM commissioned to promoter the next Reform Curricular.
Downloads
References
CAMPOS, L. O. B. N.; MESQUITA, H. T. O ensino da Administração sob a ótica do discente. In: ENCONTRO DA ANPAD, 29, 2005, Brasília. Anais... 29. Brasília: ANPAD, 2005. CD-ROM.
DUTRA, J. S. Administração de carreiras: uma proposta para repensar a gestão de pessoas. São Paulo: Atlas, 1996.
GIL, A. C. Como elaborar projetos de pesquisa. 4. ed. São Paulo: Atlas, 2008.
IRION, P. C. Cronologia do processo de instalação dos cursos de graduação da UFSM – 1960 – 1985. Santa Maria: UFSM. Programa de Avaliação de Reforma Universitária, 1985.
MINAYO, M.C. de S. (Org.) Pesquisa social: teoria, método e criatividade. 22. ed. Rio de Janeiro: Vozes, 2003.
PIERON, H. – Dicionário de psicologia. 5. ed. Porto Alegre: Globo, 1977.
SCHEIN, E. H. Carrrer achours: discovering your real values. Califórnia: University Associates, 1990.
UNIVERSIDADE FEDERAL DE SANTA MARIA. Histórico. Disponível em: http://sucuri.ufsm.br/_outros/historico_index.php . Acesso em 20 de Maio. 2017.
UNIVERSIDADE FEDERAL DE SANTA MARIA. Curso de Arquivologia. Apresentação. Disponível em: http://w3.ufsm.br/prograd/cursos/ARQUIVOLOGIA/APRESENTAcaO.pdf . Acesso em: 20 de maio 2017.
UNIVERSIDADE FEDERAL DE SANTA MARIA. Curso de Arquivologia. Projeto Pedagógico do Curso. Disponível em: http://w3.ufsm.br/prograd/cursos/ARQUIVOLOGIA . Acesso em: 20 de maio 2017.
UNIVERSIDADE FEDERAL DE SANTA MARIA. Centro de Ciências Sociais e Humanas. Histórico. Disponível em: http://sites.multiweb.ufsm.br/ccsh/index.php?option=com_content&view=article &id=3&Itemid=2 . Aceso em: 20 de Maio 2017.
VEDOIN, A. M. R. GARCIA, O. M. C. Tendência empreendedora: perfil dos alunos do curso de arquivologia da Universidade Federal de Santa Maria. In: XIII SemeAd – Seminários em Administração, p.4, 2010, USP, São Paulo.
VROOM, V. H. Work and Motivation. Nova Iorque: John Wiley, 1964
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
A revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com vistas a manter o padrão culto da língua e a credibilidade do veículo. Respeitará, no entanto, o estilo de escrever dos autores. Alterações, correções ou sugestões de ordem conceitual serão encaminhadas aos autores, quando necessário.
O conteúdo dos textos e a citação e uso de imagens submetidas são de inteira responsabilidade dos autores.
Os trabalhos publicados passam a ser propriedade da revista Informação& Profissões, ficando sua reimpressão total ou parcial sujeita a autorização expressa da revista. Em todas as citações posteriores, deverá ser consignada a fonte original de publicação, no caso a Informação&Profissões.