Systematic review: Intersections between design thinking and multidisciplinary teams in the teaching-learning process
DOI:
https://doi.org/10.5433/2236-2207.2019v10n1p95Keywords:
Design thinking, Multidisciplinary team, Teaching-learning processAbstract
Innovation is ubiquitous in the contemporary society and brings new methodologies to the pedagogical practice, which is influenced by the lenses of design thinking. Thus, the purpose of this paper is to map the intersections between design thinking and multidisciplinary teams in the teaching-learning process. To do so, a systematic review was performed in the Scopus database. Results show that research emerges from a variety of fields of knowledge.Downloads
References
FEATHER, John; STURGES, Paul. International encyclopedia of information and library science. Nova Iorque: Routledge, 2003. Disponível em: http://mlisuok.weebly.com/uploads/2/6/9/0/26907671/international_encyclopedia_of_ information_ind_librrary_science.pdf. Acesso em: 21 maio 2018.
MARCONI, Marina de Andrade; LAKATOS, Eva M. Fundamentos de metodologia científica. São Paulo: Atlas, 2010.
ROBERTO, Rafael A.; SILVA, Manoela M. O.; FREITAS, Daniel Q.; LIMA, Yvonne, C. C. A.; SILVA, Vinicius E. M; ARAÚJO, Cristiano C.; TEIXEIRA, João Marcelo. Voxar puzzle motion: an innovative ar application proposed using design techniques. In: IEEE VIRTUAL REALITY WORKSHOP ON K-12 EMBODIED LEARNING THROUGH VIRTUAL & AUGMENTED REALITY (KELVAR), 2016, Greenville. Proceedings [...]. Greenville, SC, USA: IEEE, 2016. p. 11-16. DOI: 10.1109/KELVAR.2016.7563676.
SANTOS, Raimundo Nonato Macedo; KOBASHI, Nair Yumiko. Bibliometria, cientometria, infometria: conceitos e aplicações. Tendências da Pesquisa Brasileira em Ciência da Informação, Brasília, v. 2, n. 1, p. 155-172, 2009. Disponível em: http://inseer.ibict.br/ancib/index.php/tpbci/article/ viewArticle/21. Acesso em: 12 maio 2018.
SIGNORETTI, Alberto; MARTINS, Ana I.; RODRIGUES, Mario; CAMPOS, André M. C.; TEIXEIRA, António. Services & products gamified design (SPGD). In: INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOFTWARE DEVELOPMENT AND TECHNOLOGIES FOR ENHANCING ACCESSIBILITY AND FIGHTING INFOEXCLUSION, 7., 2016, Vila Real. Proceedings […]. Vila Reala, 2016. Disponível em: http://dx.doi.org/10.1145/3019943.3019953. Acesso em: 24 jul. 2018.
VIANNA, Mauricio; VIANNA, Ysmar; ADLER, Isabel; LUCENA, Brenda; RUSSO, Beatriz. Design thinking: inovação em negócios. Rio de Janeiro: MJV, 2012.
ZURRO, Armando Martín; FERREROX, P.; BAS, C. S. A equipe de cuidados de saúde primários: manual de cuidados primários. Lisboa: Farmapress, 1991.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Projética está licenciada sob a Creative Commons Attribution CC-BY 4.0 International. Os autores detém os direitos autorais e concedem à revista o direito de exclusividade de primeira publicação.
Os autores dos trabalhos aprovados autorizam Projética a, após a publicação, ceder seu conteúdo para reprodução em indexadores de conteúdo, bibliotecas virtuais e similares.
Os autores assumem que os textos submetidos à publicação são de sua criação original, responsabilizando-se inteiramente por seu conteúdo em caso de eventual impugnação por parte de terceiros. As opiniões emitidas pelos autores dos artigos são de sua exclusiva responsabilidade.
A revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com vistas a manter o padrão culto da língua e a credibilidade do veículo. Respeitará, no entanto, o estilo de escrever dos autores. Alterações, correções ou sugestões de ordem conceitual serão encaminhadas aos autores, quando necessário. Nesses casos, os artigos, depois de adequados, deverão ser submetidos a nova apreciação. As provas finais não serão encaminhadas aos autores.