The importance of developing a critical pedagogy in initial teacher education
DOI:
https://doi.org/10.5433/1519-5392.2006v6n1p44Keywords:
Language teachers pre-service education, Critical pedagogy, Theory and practiceAbstract
This article aims to discuss the pre-service education of mother and foreign language teachers from a critical-reflective perspective. I believe it is in line with the Language and Educational research field once it investigates issues related to the language classroom in a discursive way which involves a socio-historical and cultural perspective.Downloads
References
FREIRE, P. Educação e mudança. Rio de Janeiro: Paz e Terra, 1979.
GIROUX, H. Pedagogia Radical. São Paulo: Cortez, 1983.
GIROUX, H. Os professores como intelectuais: rumo a uma pedagogia crítica da aprendizagem. Porto Alegre: Artmed, 1997.
KINCHELOE, J. L. A formação do professor como compromisso político: mapeando o pós-moderno. Porto Alegre: Artes Médicas, 1993/1997.
MCLAREN, P. A vida nas escolas: uma introdução à pedagogia crítica nos fundamentos da educação. Porto Alegre: Artmed, 1997.
RAJAGOPALAN, K. Por uma lingüística crítica: linguagem, identidade e a questão ética. São Paulo: Parábola, 2003.
SMYTH, J. The teachers Work and the Politics of Reflection. American Educational Research Journal, v. 29, n. 2, p. 267-300, 1992.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Entretextos adota a Licença Creative Commons Attribution 4.0 International, portanto, os direitos autorais relativos aos artigos publicados são do(s) autor (es).
Sob essa licença é possível: Compartilhar - copiar e redistribuir o material em qualquer suporte ou formato. Adaptar - remixar, transformar, e criar a partir do material, atribuindo o devido crédito e prover um link para a licença e indicar se mudanças foram feitas.