Error analysis and written production in Spanish as a foreign language

Authors

  • Lívia M.T.Rádis Baptista Mackenzie/FEUSP/Unicamp

DOI:

https://doi.org/10.5433/2237-4876.2002v5n1p49

Keywords:

Spanish language, Teaching, Written production, Errors, Fossilization.

Abstract

In the first part of this paper, some basic concepts are presented concerning the following models: Contrastive analysis, Error analysis and Interlanguage. In the second part, the results of  an investigation carried out on the errors made by  undergraduate students in a Spanish language course are presented.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Lívia M.T.Rádis Baptista, Mackenzie/FEUSP/Unicamp

Possui graduação em Letras pela Universidade de São Paulo (1990), licenciatura em Espanhol pela Faculdade de Educação (1991), mestrado em Letras (Língua Espanhola e Lit. Espanhola e Hispano-Americ.) pela Universidade de São Paulo (1998), mestrado em Educação pela Universidade de São Paulo (2004) e doutorado em Lingüística pela Universidade Estadual de Campinas (2005).

Published

2004-07-15

How to Cite

BAPTISTA, Lívia M.T.Rádis. Error analysis and written production in Spanish as a foreign language. Signum: Estudos da Linguagem, [S. l.], v. 5, n. 1, p. 49–75, 2004. DOI: 10.5433/2237-4876.2002v5n1p49. Disponível em: https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3540. Acesso em: 23 dec. 2024.