Educational pathways (1950s-1970s):

Kátia Maria Abud

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5433/2238-3018.2024v30n1p252-266

Keywords:

Kátia Maria Abud, Entrevista, Ensino de história

Abstract

Interview with Professor Dr. Kátia Maria Abud, from the School of Education at the University of São Paulo (USP). Kátia Abud is a prominent intellectual figure for all of us working in the field of History Education in Brazil. It is rare for a History student to complete their undergraduate studies without encountering her published work - whether in anthologies or specialized journals - on topics such as history teaching, curriculum development, and the didactics of history.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Mairon Escorsi Valerio, University of São Paulo

Doutor em História Cultural pela Universidade Estadual de Campinas (Unicamp). Professor adjunto do Departamento de Metodologia do Ensino e Educação Comparada na Faculdade de Educação da Universidade de São Paulo (USP). Foi professor adjunto do Colegiado de Curso de Licenciatura em História da Universidade Federal da Fronteira Sul (UFFS), atuando também no Programa de Pós-Graduação Interdisciplinar em Ciências Humanas e do Mestrado Profissional em Educação.

Renilson Rosa Ribeiro, Federal University of Mato Grosso

Doutor em História Cultural pela Universidade Estadual de Campinas (Unicamp), com estágio pós-doutoral em Educação pela Universidade de São Paulo (Usp). Professor associado do Departamento de Ciências Sociais da Universidade Federal de São Carlos (UFSCar). Docente permanente do Programa de Pós-graduação em Estudos da Linguagem e do Programa de Pós-graduação Profissional em Ensino de História (ProfHistória) da Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT).

Tatiane de Oliveira, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso

Mestra em Educação e doutoranda em Estudos de Linguagem, ambos pela Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT). Professora efetiva da área de Secretariado Executivo, do Instituto Federal de Mato Grosso (IFMT).

References

BOSI, Ecléa. O tempo vivo da memória: ensaios de psicologia social. São Paulo: Ateliê Editorial, 2003.

BOSI, Ecléa. Memória e sociedade. Lembranças de velhos. São Paulo: Companhia das Letras, 2001.

PROUST, Marcel. Em busca do tempo perdido. Tradução de Fernando Py. Rio de Janeiro: Ediouro, 2002.

Published

2024-06-30

How to Cite

Escorsi Valerio, M., Rosa Ribeiro, R., & de Oliveira, T. (2024). Educational pathways (1950s-1970s):: Kátia Maria Abud. História & Ensino, 30(1), 252–266. https://doi.org/10.5433/2238-3018.2024v30n1p252-266

Issue

Section

Entrevista