Elementos para a construção do currículo de história
DOI:
https://doi.org/10.5433/2238-3018.2002v8n0p47Keywords:
History curriculum, History teaching, Interdisciplinary, Intelligence development.Abstract
I intend to work on the following subjects: 1. Limits and possibilities of the History curriculum inside the capitalist society; 2. The curriculum should not be seen just as listing of contents; 3. The articulation of the general and specific objectives of History teaching with contents selection; 4. The theory of the underlying History to contents selection.
Downloads
References
BRAUDEL, F. Escritos soore a História. São Paulo: Perspectiva, 1978.
CARDOSO, C. F. ; BRIGNOLI, H. P. Os Métodos da História. Rio de Janeiro: Graal, 1979.
CHESNEAUX, J. Hacemos tabla rasa del pasado. C:idade do México: Siglo XXI, 1990.
DOSSE, F. A História em Migalhas: dos Annales à Nova História. São Paulo: Ensaio; Campinas: Ed. da Unicamp, 1992.
KOSIK, K. Dialética do Concreto. Rio ele Janeiro: Paz e Terra, 1979.
MASSERA, E. J. Ideologia e currículo: o método indutivo no ensino de História. Estudo de caso de Diretrizes Curriculares para Estudos Sociais. História, Ensino e Pesquisa, Porto Alegre, n. 2, 1986.
PLEKHANOV, G. A. Concepção Materialista da História. 6. ed. Rio de Janeiro: Paz e Terra, 1980.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
História & Ensino adota a licença CC-BY esta licença permite que os reutilizadores distribuam, remixem, adaptem e criem a partir do material em qualquer meio ou formato, desde que a atribuição seja dada ao criador. A licença permite o uso comercial.