Reading diary: an alternative didactic tool

Authors

  • Marina Buzzo E.E. Prof. Jacomo Stavale

DOI:

https://doi.org/10.5433/2237-4876.2006v9n2p57

Keywords:

Reading teaching, reading diary

Abstract

The purpose of this article is to present and discuss an alternative didactic tool for the teaching of reading, the reading diary, used in my master’s degree research (BUZZO, 2003). The presentation will be based on the conception of active responsive understanding (BAKHTIN, 1953/1997), on the strategies of reading learning (DOLZ, 1994) and on a sample of the analysis results: a reading diary.

Author Biography

Marina Buzzo, E.E. Prof. Jacomo Stavale

Possui graduação em Letras - Faculdades Teresa Martin (1997); Pós-graduação em Língua Inglesa e Tradução (1999), UNIP-SP; Graduação em Inglês - Fisk School-SP; mestrado em Lingüística Aplicada e Estudos da Linguagem pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (2003).

Published

2006-12-15

How to Cite

BUZZO, Marina. Reading diary: an alternative didactic tool. Signum: Estudos da Linguagem, [S. l.], v. 9, n. 2, p. 57–68, 2006. DOI: 10.5433/2237-4876.2006v9n2p57. Disponível em: https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3761. Acesso em: 3 jul. 2024.