Integration between pedagogical disciplines in the licenciateship courses at the state University of Londrina
DOI:
https://doi.org/10.5433/1679-0383.1995v16n3p49Keywords:
Metodology of Problematization, Interdisciplinary, Bachelor, Educational Psychology.Abstract
The present study aimed at investigating the integration of Educational Psychology and the other subjects of the pedagogical field In Bachelor's degrees in Physical Education and Music, taught at the State University of Londrina. By using the Methodology of Problematization, teachers and students of the referred courses were inquired; a Literature survey was also carried out. As a result, the study clearly showed a disarticulation between the contents worked in the pedagogic subjects, however, all of them Involved the valorization of interdisciplinary work. Finally, some hypothesis of solution are pointed out.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os Direitos Autorais para artigos publicados são de direito da Revista Semina: Ciências Sociais e Humanas. Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.
A revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com vistas a manter o padrão culto da língua e a credibilidade do veículo. Respeitará, no entanto, o estilo de escrever dos autores.
Alterações, correções ou sugestões de ordem conceitual serão encaminhadas aos autores, quando necessário. Nesses casos, os artigos, depois de adequados, deverão ser submetidos a nova apreciação.
As opiniões emitidas pelos autores dos artigos são de sua exclusiva responsabilidade.