The lifestyle moodboard tool in the fashion design

Authors

  • Elen Makara UFSC
  • Giselle Schmidt Alves Díaz Merino UFSC UDESC

DOI:

https://doi.org/10.5433/2236-2207.2022v13n2p160

Keywords:

Design de Moda, Desenvolvimento de Produto, Ferramenta Projetual, Painel de público-alvo

Abstract

During the design process, it is common that the designer develops moodboards to assist in the process. However, researchers claim that it can be, sometimes, an underestimated and inefficient tool, with a poor literature material available for its correct development and use. The purpose of this article is to identify guidelines for the development of the lifestyle moodboard in Fashion Design. To make it possible, a bibliographic survey and data collection was made with professors. As a result, the nomenclatures are presented, when and how to prepare and how to use the lifestyle moodboard.

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Author Biographies

Elen Makara, UFSC

Professor at the Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Santa Catarina. PhD student in Design at the Universidade Federal de Santa Catarina

Giselle Schmidt Alves Díaz Merino, UFSC UDESC

Pesquisadora CNPQ – PQ 1D. Profa. Universidade Federal de Santa Catarina (Pós-graduação) e
Universidade do Estado de Santa Catarina (Graduação e Pós-graduação). Pós-doutorado em
Fatores Humanos pela Universidade do Estado de Santa Catarina/ Estágio na Universidad
Politécnica de Valencia (Espanha). Dra. em Engenharia de Produção (linha: Produto e Processo
metodologias de projeto de Design) pela Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC).

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Published

2022-09-30

How to Cite

Makara, E., & Merino, G. S. A. D. (2022). The lifestyle moodboard tool in the fashion design. Projetica, 13(2), 160–183. https://doi.org/10.5433/2236-2207.2022v13n2p160

Issue

Section

Design de Moda

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