Uma análise sobre o ensino de história e o livro didático

Authors

  • Sonia Maria Gazola Pastro Rede Pública Estadual de Ensino 1º e 2º graus Nova Esperança
  • Diná Teresa Contiero Rede Pública Estadual de Ensino 1º e 2º graus Nova Esperança

DOI:

https://doi.org/10.5433/2238-3018.2002v8n0p59

Keywords:

History teaching, Text book, Cultural industry.

Abstract

This text intends to expose some considerations concerning to History teaching and the text books used in classroom. For that, we used our own experience as teachers of 1st. and 2nd. degrees.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biographies

Sonia Maria Gazola Pastro, Rede Pública Estadual de Ensino 1º e 2º graus Nova Esperança

History Teacher of the State Public School of 1st and 2nd degrees Nova Esperança - PR

Diná Teresa Contiero, Rede Pública Estadual de Ensino 1º e 2º graus Nova Esperança

History Teacher of the State Public School of 1st and 2nd degrees Nova Esperança - PRa

References

ABUD, K. M. O livro didático e a popularização do saber histórico. In: SILVA, M. (Org). Repensando a história.2. ed. Rio de Janeiro, RJ: Marco Zero; 1984.

CHESNEAUX, J. Hacemos tabla rasa dei pasado? Madrid: Siglo XXI, 1977.

FENELON, D. R. A formação do profissional de história e a realidade do ensino. Caderno Cedes, São Paulo, n. 8, 1985.

PRIORI, A. A concepção de história nos manuais didáticos: uma releitura. História & Ensino, Londrina, v. 1, p. 17-22, 1995.

SHARPE, J. A história vista de baixo. In: BURKE, P. (Org.). A Escrita da História. São Paulo: Edunesp, 1992.

Published

2002-06-05

How to Cite

Pastro, S. M. G., & Contiero, D. T. (2002). Uma análise sobre o ensino de história e o livro didático. História & Ensino, 8, 59–66. https://doi.org/10.5433/2238-3018.2002v8n0p59