Reading theoretical models and their construction for teaching/learning

Authors

  • Adriana Fiori Universidade Estadual de Londrina

DOI:

https://doi.org/10.5433/2237-4876.2003v6n1p137

Keywords:

Reading Process, Theoretical Models, Beliefs.

Abstract

This article presents a brief analysis of some theoretical models of reading in the literature on the reading process, as well as an account of a study on readers’ beliefs about this process. By providing an outlook of  the evolution of the reading research, not only can such theoretical models shed some light on readers’ beliefs and their influence upon the reading process, but also contribute to the  improvement of current reading practice in the foreign language class.

 

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Adriana Fiori, Universidade Estadual de Londrina

Possui graduação em Letras - Português e Inglês e Literaturas pela Universidade Estadual de Londrina (1988) e mestrado em Lingüística Aplicada ao Ensino de Línguas pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (1999). É Professor AS-B da Universidade Estadual de Londrina. Tem experiência na área de Lingüística , com ênfase em Lingüística Aplicada.

Published

2004-07-15

How to Cite

FIORI, A. Reading theoretical models and their construction for teaching/learning. Signum: Estudos da Linguagem, [S. l.], v. 6, n. 1, p. 137–166, 2004. DOI: 10.5433/2237-4876.2003v6n1p137. Disponível em: https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/4499. Acesso em: 21 may. 2024.