Teaching/Learning Grammar: Action Research Diagnosis

Authors

  • Alba Maria Perfeito Universidade Estadual de Londrina
  • Sandra Regina Cecilio Universidade Estadual de Londrina

DOI:

https://doi.org/10.5433/2237-4876.2005v8n2p83

Keywords:

Mother Tongue Teaching, Grammar, Reflection, Action Research.

Abstract

The aim of this paper is to present some reflections about the data from the ethnographical research project in Applied Linguistic “Writing and grammar teaching: a new look at an old problem”, developed by Vernacular and Classical Languages Department at the State University of Londrina (UEL). The data come from an action research by a Portuguese teacher teaching the eighth grade at a public primary school in Paraná. Data analysis reveals the teacher presents some difficulty to use the new pedagogical proposal, but also points out the fact that discussing and reflecting critically on her own pedagogical practice makes the work more productive because awareness is a way in changing direction.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biographies

Alba Maria Perfeito, Universidade Estadual de Londrina

Possui graduação em Letras Anglo-Portuguesas pela Universidade Estadual de Londrina (1971), mestrado em Lingüística pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (1993) e doutorado em Semiótica e Lingüística Geral pela Universidade de São Paulo (1999).

Sandra Regina Cecilio, Universidade Estadual de Londrina

Possui graduação em Letras Português/Inglês pela Universidade Estadual de Maringá (2002), graduação em Letras Português pela Universidade Estadual de Maringá (1992), Especialização em Didática e Metodologia do Ensino pela Universidade Norte do Paraná (1997), Mestrado em Estudos da Linguagem pela Universidade Estadual de Londrina (2004) e Doutorado em Estudos da Linguagem pela Universidade Estadual de Londrina (2009).

Published

2005-12-15

How to Cite

PERFEITO, A. M.; CECILIO, S. R. Teaching/Learning Grammar: Action Research Diagnosis. Signum: Estudos da Linguagem, [S. l.], v. 8, n. 2, p. 83–107, 2005. DOI: 10.5433/2237-4876.2005v8n2p83. Disponível em: https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3708. Acesso em: 21 may. 2024.