Storytelling: a phenomenon from the liquidity era

Authors

  • Adenil Alfeu Domingos Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho-Bauru

DOI:

https://doi.org/10.5433/2237-4876.2008v11n1p93

Keywords:

Storytelling, Communication, Marketing.

Abstract

This article intends to approach  storytelling as a phenomenon of communication in the era of liquidity. The objective is to understand it as an instrument of language action on the subjects, in Salmon’s carousel, which is a machine to manufacture and format thoughts. While exceeding simple information, storytelling became a persuasive speech, taking the receiver to rethink his beliefs and habits. Thus, in the media, every good history quickly became a phenomenon of transtorytelling, and even courses of narrative production for the media start to pop up in the  country.

Author Biography

Adenil Alfeu Domingos, Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho-Bauru

Possui graduação em Letras Vernáculas e Francês pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (1972), graduação em Curso de Pedagogia pela Universidade de Marília (1978), graduação em Formação de Professores Primários - Colégio Estadual e Escola Normal Estadual Benedito Gebara de Duartina (1967), mestrado em Teorias da Literatura e Literaturas Comparadas pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (1986) e doutorado em Teoria da Literatura e Literatura Comparadas pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (1995). Atualmente é professor titular da Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho.

 

Published

2008-07-15

How to Cite

DOMINGOS, Adenil Alfeu. Storytelling: a phenomenon from the liquidity era. Signum: Estudos da Linguagem, [S. l.], v. 11, n. 1, p. 93–109, 2008. DOI: 10.5433/2237-4876.2008v11n1p93. Disponível em: https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3085. Acesso em: 5 jul. 2024.