Projeto ALiB: uma análise das respostas e das não-respostas de informantes das capitais

Authors

  • Vanderci Andrade Aguilera Universidade Estadual de Londrina
  • Vanessa Yida Universidade Estadual de Londrina

DOI:

https://doi.org/10.5433/2237-4876.2008v11n2p15

Keywords:

Linguistic Atlas of Brazil, Non-answers, Diatopic and diastrastic variables

Abstract

This paper sets out both to analyse and describe the range of responses to the ALiB Phonetic-Phonological Questionnaire, as given by informants from 25 capital cities in Brazil. The focus is the analysis of non-answers in light of both diatopic (geographic region and location) and diastrastic variables (gender, age, and level of schooling). Few studies on the theme have been carried out; however the topic is one of the great concerns of the researcher, especially in the cartography of the data. We thus aim at contributing to a deepening of discussions on methodological procedures adopted in geolinguistics research.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biographies

Vanderci Andrade Aguilera, Universidade Estadual de Londrina

Possui graduação em Letras Franco Portuguesas pela Universidade Estadual de Londrina (1969), mestrado em Letras Assis pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (1987), doutorado em Letras pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (1990) e pós-doutorado na Universidade de Alcalá de Henares- Espanha. Atualmente é associado da Universidade Estadual de Londrina.

Vanessa Yida, Universidade Estadual de Londrina

Graduada em Letras Vernáculas pela Universidade Estadual de Londrina (2002-2005). Concluiu a Especialização em Língua Portuguesa na UEL em 2007. Atua como transcritora e revisora de inquéritos do Projeto Atlas Lingüístico do Brasil desde abril de 2006.

Published

2008-12-15

How to Cite

AGUILERA, V. A.; YIDA, V. Projeto ALiB: uma análise das respostas e das não-respostas de informantes das capitais. Signum: Estudos da Linguagem, [S. l.], v. 11, n. 2, p. 15–31, 2008. DOI: 10.5433/2237-4876.2008v11n2p15. Disponível em: https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3040. Acesso em: 21 may. 2024.