Paixão, mito e formas de vida em textos publicitários
DOI:
https://doi.org/10.5433/2237-4876.2013v16n2p149Keywords:
texto publicitário, paixão, formas de vida.Abstract
A paixão, concebida por Aristóteles, como uma contingência que provoca mudança na essência do sujeito, foi objeto de estudo do filósofo grego como uma estratégia retórica utilizada pelo orador para comover seu auditório. A semiótica greimasiana, ampliando o conceito de paixão aristotélica, a concebe como estados de alma de um sujeito que podem ser depreendidos a partir da análise de um texto. Reflexões sobre a discursivização das paixões e sobre seus efeitos de persuasão em textos publicitários, conduzem-nos a estabelecer relações entre paixão, mito e formas de vida.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Edna Maria Fernandes dos Santos Nascimento

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
This journal reserves the right to make, in the originals, normative, orthographic and grammatical modifications in order to maintain the standard language and the credibility of the publication. It will respect, however, the authors' style of writing. Modifications, corrections and suggestions of conceptual order will be forwarded to the authors, if necessary. In these cases, the papers, once appropriate, should be submitted to a new appreciation. The final examinations will not be forwarded to the authors. Works published become property of Signum, being its total or partial reprint subject to an explicit authorization of the journal. In all subsequent quotes the original source of publication should be mentioned, in case, in Photographic Discourse. Opinions emitted by the authors are their exclusive responsibility.










