The teaching of economics principles: a contribution
DOI:
https://doi.org/10.5433/1679-0383.1996v17n3p329Keywords:
Economics teaching, economics principles, economics freshmen, economics teacher.Abstract
The aim of this work is to provoke a reflection about the teaching of economics principles, through the analysis of two fundamental elements that constitute the initial process of the economist formation. Beginning for the reality of UEL, it discuss about the outline of the economics freshmen and characterizes the teacher who transmits the economic introducing knowledge, searching concretes experiences at the schools of economics in this country. Concludes that teachers who teach introduction to economics should be previously contemplated for a theorical and pedagogical preparation, for a deep knowledge about the reality students dimension, and for the programs and integrated actions developed for this object.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os Direitos Autorais para artigos publicados são de direito da Revista Semina: Ciências Sociais e Humanas. Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.
A revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com vistas a manter o padrão culto da língua e a credibilidade do veículo. Respeitará, no entanto, o estilo de escrever dos autores.
Alterações, correções ou sugestões de ordem conceitual serão encaminhadas aos autores, quando necessário. Nesses casos, os artigos, depois de adequados, deverão ser submetidos a nova apreciação.
As opiniões emitidas pelos autores dos artigos são de sua exclusiva responsabilidade.