Learning Strategies in Student Approach to Text Comprehension in E F L
DOI:
https://doi.org/10.5433/1679-0383.1993v14n3p148Keywords:
Learning Process, Strategies, Target Language, Elaboration, Text Comprehension.Abstract
This paper focuses on two learning strategies used by EFL college students in their approach to text comprehension: resourcing and elaboration. Resourcing refers to the use of the dictionary for word meanings. Elaboration refers to the use of meaningful associations between textual material and previous/y acquired know/edge. The evidence in the data shows that resourcing was often an ineffective strategy whereas elaboration was a valuable process that promoted involvement with the target language.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Os Direitos Autorais para artigos publicados são de direito da Revista Semina: Ciências Sociais e Humanas. Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.
A revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com vistas a manter o padrão culto da língua e a credibilidade do veículo. Respeitará, no entanto, o estilo de escrever dos autores.
Alterações, correções ou sugestões de ordem conceitual serão encaminhadas aos autores, quando necessário. Nesses casos, os artigos, depois de adequados, deverão ser submetidos a nova apreciação.
As opiniões emitidas pelos autores dos artigos são de sua exclusiva responsabilidade.