From colony period in Brazil to the first republic: a review of the pedagogical ideas
DOI:
https://doi.org/10.5433/1679-0383.1992v13n3p195Keywords:
Education, Pedagogical ideas, Colony Period, First Republic, Anarchists, Communists.Abstract
The analysis of the pedagogical ideas, since the Colony Period till the end of the First Republic, shows that politics and economy gathered to straighten the educational system. Also, shows that although these influence many carne up was heading to release the system of the political tyranny. The research showed that there were two different educational projects In First Republic: the official influenced by the Jesuit’s conception and the other presented by the socialists -anarchists and communists which aimed to answer the demand of the historical moment, when the work relations undergame by a deep change. Booth were overborne by a third project, the New School Project, which carne up in· the pedagogical world with conceptions imported from Europe and United States and made possible to the burgess which Were then threatened.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os Direitos Autorais para artigos publicados são de direito da Revista Semina: Ciências Sociais e Humanas. Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.
A revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com vistas a manter o padrão culto da língua e a credibilidade do veículo. Respeitará, no entanto, o estilo de escrever dos autores.
Alterações, correções ou sugestões de ordem conceitual serão encaminhadas aos autores, quando necessário. Nesses casos, os artigos, depois de adequados, deverão ser submetidos a nova apreciação.
As opiniões emitidas pelos autores dos artigos são de sua exclusiva responsabilidade.