Conceito e funções dos esquemas cognitivos para a aprendizagem implicações para o ensino

Authors

  • José Aloyseo Bzuneck Universidade Estadual de Londrina

DOI:

https://doi.org/10.5433/1679-0383.1991v12n3p142

Keywords:

Cognitive Schemata, Mental Processes in Learning, Learning and Cognitive Psychology

Abstract

 

Recent literature on learning very often refers to schema concept. This paper describes the nature and functions of cognitive schemata, a special framework students can use when exposed to new information. Some implications for teaching are derived from this perspective.

Author Biography

José Aloyseo Bzuneck, Universidade Estadual de Londrina

Departamento de Educação/CECA -Universidade Estadual de Londrina

Published

2004-11-20

How to Cite

BZUNECK, José Aloyseo. Conceito e funções dos esquemas cognitivos para a aprendizagem implicações para o ensino. Semina: Ciências Sociais e Humanas, [S. l.], v. 12, n. 3, p. 142–145, 2004. DOI: 10.5433/1679-0383.1991v12n3p142. Disponível em: https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/seminasoc/article/view/9280. Acesso em: 17 jul. 2024.

Issue

Section

Artigos Seção Livre