Treinamento de habilidades técnicas de ensino relato de uma experiência na UEL
DOI:
https://doi.org/10.5433/1679-0383.1983v4n13p371Abstract
This report focuses on an experiment in training teaching techniques, taking as its base the principles of micro teaching. It is divided into three parts: 1) the first presents the importance of training in the education of teachers and points out the concept and process of microteaching as one of the alternatives for this type of work; 2) the second offers a general description of microteaching, indicating its origin, mains focus and the phases of its process; 3) The third part relates the development of its application at the State University of Londrina for the period 1978 - 1982, characterizing in detail each estage carried out. Some observations are made at the end, as a kind of partial conclusion, recommending continuity of the analysis of this type of work.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os Direitos Autorais para artigos publicados são de direito da Revista Semina: Ciências Sociais e Humanas. Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.
A revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com vistas a manter o padrão culto da língua e a credibilidade do veículo. Respeitará, no entanto, o estilo de escrever dos autores.
Alterações, correções ou sugestões de ordem conceitual serão encaminhadas aos autores, quando necessário. Nesses casos, os artigos, depois de adequados, deverão ser submetidos a nova apreciação.
As opiniões emitidas pelos autores dos artigos são de sua exclusiva responsabilidade.