Teacher formation: the theory-practice relation
DOI:
https://doi.org/10.5433/1679-0383.2001v22n1p5Keywords:
Theory-practice unity, Teacher formation, Critical education.Abstract
It is the school’s duty to suggest new ways of producing and distributing knowledge oriented to new ways of understanding and acting in the world, leading to the development of an educational practice that deals with social practice. However, the teachers formation, favouring the theoretical dimension, is distant from the practice; enduring the theory-practice relation, makes it difficult, when not impossible to the teachers, the improve the capacity of reflecting upon their own participation in the process to, continuously and progressively, transform it. Therefore, it is necessary to promote a critical educational process, which not only allows the perfect relation between theory and educational practice but also overcomes the simple transmission of knowledge.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os Direitos Autorais para artigos publicados são de direito da Revista Semina: Ciências Sociais e Humanas. Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.
A revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com vistas a manter o padrão culto da língua e a credibilidade do veículo. Respeitará, no entanto, o estilo de escrever dos autores.
Alterações, correções ou sugestões de ordem conceitual serão encaminhadas aos autores, quando necessário. Nesses casos, os artigos, depois de adequados, deverão ser submetidos a nova apreciação.
As opiniões emitidas pelos autores dos artigos são de sua exclusiva responsabilidade.