English language teaching, policies and technical courses
DOI:
https://doi.org/10.5433/1679-0383.2011v32n2p143Keywords:
Politics, Technical courses, Reading techniques.Abstract
This project aims to carry out a theoretical discussion about the current political regime, the development of language teaching and its importance in the social context of technical courses. We present some reasons for implementing technical courses, how language teaching takes place in this context, especially the English language, and the quality of education in these courses. At first, we present a short survey of what the current policy of the country is, followed by the consequences this regime brings to English Language teaching in the previously mentioned courses. Subsequently, we present the English teaching in technical courses and the best teaching approach, and finally, we analyze a didactic sequence elaborated in 2008 for the practicum discipline in a technical course of a school located in Guarapuava - PR.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os Direitos Autorais para artigos publicados são de direito da Revista Semina: Ciências Sociais e Humanas. Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.
A revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com vistas a manter o padrão culto da língua e a credibilidade do veículo. Respeitará, no entanto, o estilo de escrever dos autores.
Alterações, correções ou sugestões de ordem conceitual serão encaminhadas aos autores, quando necessário. Nesses casos, os artigos, depois de adequados, deverão ser submetidos a nova apreciação.
As opiniões emitidas pelos autores dos artigos são de sua exclusiva responsabilidade.