Social representations on newtonian's physics: a study with high school teachers
DOI:
https://doi.org/10.5433/1679-0383.2012v33n1p3Keywords:
Social representation, Teaching of Physics, School knowledge, Scientific knowledge.Abstract
This paper has the purpose to present the study results of Social Representations on Newtonian´s Physics, which Physics teachers from Maringá and neighboring cities have created. The interpretation of research data was carried out through Bardin content analysis theory that allowed the studying team to understand the reconstruction and redefinitions that teachers make on Newtonian´s physics while teaching. As methodology, one questionnaire was applied in two parts. Eight physics teachers from public high schools answered it. It was found that among eight teachers, one represented the Newtonian´s physics using to Newton´s Physics. The other seven teachers used daily elements to redefine Newton´s physics in a process that involved embezzlement, distortion and supplementation of the investigated social object.
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os Direitos Autorais para artigos publicados são de direito da Revista Semina: Ciências Sociais e Humanas. Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.
A revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com vistas a manter o padrão culto da língua e a credibilidade do veículo. Respeitará, no entanto, o estilo de escrever dos autores.
Alterações, correções ou sugestões de ordem conceitual serão encaminhadas aos autores, quando necessário. Nesses casos, os artigos, depois de adequados, deverão ser submetidos a nova apreciação.
As opiniões emitidas pelos autores dos artigos são de sua exclusiva responsabilidade.