Relay Selection in Two-Way Cooperative Schemes - A Survey

Relay Selection in Two-Way Cooperative Schemes - A Survey

Authors

  • Nathalia dos Santos Silva Universidade Estadual de Londrina
  • Taufik Abrão Universidade Estadual de Londrina

DOI:

https://doi.org/10.5433/1679-0375.2015v36n1p51

Keywords:

Cooperative Networks, Amplify and Forward, Complexity, Maximum Ratio Combining, Maximum Likelihood

Abstract

 

This paper analyses and compares relay selection schemes in different topologies, whose goal work is to characterize each method according to its performance. Links in two-way channels are used to increase spectral efficiency of the system, and multiple relays are combined to increase the diversity order. The conclusions are based on simulations in different scenarios, with the trade-off complexity versus performance in all the methods.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Taufik Abrão, Universidade Estadual de Londrina

Taufik Abrão é graduado, Mestre e Doutor em Engenharia Elétrica em 1992, 1996 e 2001, respectivamente, pela Escola Politécnica da Universidade de São Paulo. Desde 1997 é docente do Departamento de Engenharia Elétrica da Universidade Estadual de Londrina (DEEL-UEL), PR Atualmente é professor adjunto AD-C e Coordenador do programa de mestrado do DEEL/UEL. É (co-)autor de cerca de 20 artigos técnicos publicados em periódicos e 30 artigos publicados em anais de congresso. Suas áreas de interesse incluem comunicações sem fio, projeto de seqüências de códigos para uso em sistemas DS/CDMA, detecção multiusuário e estimação de parâmetros em DS/CDMA, técnicas heurísticas aplicáveis a problemas de otimização em sistemas de mútiplo acesso, sistemas UWB e MC-CDMA.

Published

2015-05-19

How to Cite

Silva, N. dos S., & Abrão, T. (2015). Relay Selection in Two-Way Cooperative Schemes - A Survey. Semina: Ciências Exatas E Tecnológicas, 36(1), 51–66. https://doi.org/10.5433/1679-0375.2015v36n1p51

Issue

Section

Original Article

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 > >> 
Loading...