Construindo conceitos no ensino de história: a captura lógica da realidade social
DOI:
https://doi.org/10.5433/2238-3018.1999v5n0p147Keywords:
Learning and teaching history, Historics concepts, Teaching history.Abstract
This article works some concepts that are necessary to explore r on the history teaching. It suggest some kinds do to it, some didactics forms to abord concepts in history learning and how to comunicated concepts.
Downloads
References
FRAISSE, Paul. Psychologie du temps. Paris: Presses Universitaires, 1967
LEDUC, J.; ALVAREZ, Marcos V.; LE PELLE, J. Construire I'histoire. Paris: Bertrand Lacoste, 1994
LE PELLE, Jacqueline; ALVAREZ, Marcos Violette. Enseigner I 'histoire: un metier Qui s'apprend. Paris: Hachette, 1991
MARTINS, José Roberto. História - 7' série. São Paulo: FTD, 1997
MONIOT, Henri. Didactique de I'histoire. Paris: Nathan, 1993
PLUCKROSE, Henry. Ensefíanza de la historia. Madrid: Ediciones Morata, 1993
TREPAT, Cristàfol-a. Procedimientos en historia. Un punto de vista didáctico. Barcelona: Grao Editorial, 1995
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
História & Ensino adota a licença CC-BY esta licença permite que os reutilizadores distribuam, remixem, adaptem e criem a partir do material em qualquer meio ou formato, desde que a atribuição seja dada ao criador. A licença permite o uso comercial.