Production of videos and history teaching
DOI:
https://doi.org/10.5433/2238-3018.2004v10n0p65Keywords:
History and audiovisual, Production of videos and teaching, Social video.Abstract
The present article proposes methodologies to teach History through the production of videos. After a brief exam of the video production practices to the social movements in Brazil, experiences and impasses are observed in the accomplishment of video shops to History Graduation students.
Downloads
References
OLIVEIRA, H. L. P. Tecnologias audiovisuais e transformação social: o movimento de vídeo popular no Brasil (1984- J995). 2001. 487 p. Tese (Doutorado em História) - Programa de Estudos Pós-Graduados em História, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo.
ROSENSTONE, R A. El pasado en imágenes: el desafío del cine a nuestra idea de la historia. Barcelona:Editorial Miel, 1997.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
História & Ensino adota a licença CC-BY esta licença permite que os reutilizadores distribuam, remixem, adaptem e criem a partir do material em qualquer meio ou formato, desde que a atribuição seja dada ao criador. A licença permite o uso comercial.