The construction of knowledge historic of political-cultural activity in the 60s years
DOI:
https://doi.org/10.5433/2238-3018.2007v13n0p203Keywords:
Teaching history, Culture, Student’s activity, Historical knowledge.Abstract
This research, carried through for to get master heading, had as objective to identify and to compare the historical representations produced by the universities and the press of the politician-cultural movements of years 60 with the representations used for the students of average education contemporary while instrument to understand the construction of the historical knowledge in classroom.
Downloads
References
DUARTE, M. J. F. D. Representações dos movimentos políticos culturais da década de 60 nos jovens de ensino médio. 2005. Dissertação (Mestrado) – Universidade de São Paulo, São Paulo, 2005.
EZPELETA, J.; ROCKWELL, E. Pesquisa participante. São Paulo: Cortez, 1986. (Coleção educação contemporânea)
RÜSEN, J. Razão histórica: teoria da histórica:fundamentos da ciência histórica. Brasília: lNR, 2001.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
História & Ensino adota a licença CC-BY esta licença permite que os reutilizadores distribuam, remixem, adaptem e criem a partir do material em qualquer meio ou formato, desde que a atribuição seja dada ao criador. A licença permite o uso comercial.