The construction of knowledge historic of political-cultural activity in the 60s years

Authors

  • Milton Joeri Fernandes Duarte Universidade de São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.5433/2238-3018.2007v13n0p203

Keywords:

Teaching history, Culture, Student’s activity, Historical knowledge.

Abstract

This research, carried through for to get master heading, had as objective to identify and to compare the historical representations produced by the universities and the press of the politician-cultural movements of years 60 with the representations used for the students of average education contemporary while instrument to understand the construction of the historical knowledge in classroom.

Author Biography

Milton Joeri Fernandes Duarte, Universidade de São Paulo

Faculdade de Educação da Universidade de São Paulo

References

BARCA, I. Upensamento histórico dos jovens. Braga: Centro de Estudos em Educação e Psicologia -Instituto de Educação ePsicologia Universidade do Minho, 2000.

DUARTE, M. J. F. D. Representações dos movimentos políticos culturais da década de 60 nos jovens de ensino médio. 2005. Dissertação (Mestrado) – Universidade de São Paulo, São Paulo, 2005.

EZPELETA, J.; ROCKWELL, E. Pesquisa participante. São Paulo: Cortez, 1986. (Coleção educação contemporânea)

RÜSEN, J. Razão histórica: teoria da histórica:fundamentos da ciência histórica. Brasília: lNR, 2001.

Published

2007-04-18

How to Cite

Duarte, M. J. F. (2007). The construction of knowledge historic of political-cultural activity in the 60s years. História & Ensino, 13, 203–214. https://doi.org/10.5433/2238-3018.2007v13n0p203

Issue

Section

Artigos