A photographer called “archive”: the copyright complexity on photographic works

Authors

  • Camila Bruna Zanetti Universidade Federal do Mato Grosso do Sul
  • Paulo Cesar Boni Universidade Estadual de Londrina

DOI:

https://doi.org/10.5433/1984-7939.2006v2n2p159

Keywords:

Photography, Copyright, Intelectual property, Creative work

Abstract

 For a long time photography was not accepted as an intelectual creation and for that reason did not have support of copyrights. However, the use of photography by society has changed rapidly and it is not possible to think about culture and information without the influence of photography. This paper is aimed at delineating characteristics of photography legal protection and analyzing copyright efficiency in photography, media and society interrelation.

Author Biographies

Camila Bruna Zanetti, Universidade Federal do Mato Grosso do Sul

Graduada em Comunicação Social – Habilitação em Jornalismo pela Universidade Federal do Mato Grosso do Sul. Especialista em Fotografia pela Universidade Estadual de Londrina

Paulo Cesar Boni, Universidade Estadual de Londrina

Doutor em Ciências da Comunicação pela Universidade de São Paulo. Coordenador do Curso de Especialização em Fotografia da Universidade Estadual de Londrina.

Published

2006-12-15

How to Cite

Zanetti, C. B., & Boni, P. C. (2006). A photographer called “archive”: the copyright complexity on photographic works. Discursos Fotograficos, 2(2), 159–178. https://doi.org/10.5433/1984-7939.2006v2n2p159

Issue

Section

Artigos