Mother tongue vestiges in the interlanguage of learners of English as a foreign languageb>

Authors

  • Adja Balbino de Amorin Barbieri Durão Universidade Estadual de Londrina
  • Ana Paula Marques Beato Canato Universidade Estadual de Londrina

DOI:

https://doi.org/10.5433/2237-4876.2003v6n1p109

Keywords:

Acquisition, Learning, Pro-drop Parameter.

Abstract

In this article, we emphasize that, inevitably, foreign language learners’ interlanguage has marks of their mother tongue. We are based on the observation of a difficulty that Brazilian learners of English have concerning the use of grammatical subjects. Based on The Principles and Parameters Theory, we assume that this difficulty is due to the difference between the languages. This theory claims that principles are universal, that is, belong to every language and are present in the mind of every human being, and parameters are characteristics established according to the input. We defend that input is essential for language acquisition and that we must, in a broad way, raise student’s awareness of the differences between the languages involved (mother tongue and foreign language), since the learning process becomes more difficult without this awareness.

Author Biographies

Adja Balbino de Amorin Barbieri Durão, Universidade Estadual de Londrina

Concluiu seu Doutorado em Lingüística na Universidad de Valladolid, Espanha (1998), o qual foi revalidado pela Universidade Estadual de Londrina na área de Estudos da Linguagem. Obteve seu título de Mestre em Letras Neolatinas (Língua Espanhola e Literaturas Hispânicas) pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (1994). Possui Graduação em Letras Português Espanhol (Bacharelado, 1983 e Licenciatura, 1984) pela Universidade Federal do Rio de Janeiro.

Ana Paula Marques Beato Canato, Universidade Estadual de Londrina

Possui graduação em Letras pela  Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, UNESP. É aluna do Mestrado em Estudos da Linguagem da Universidade Estadual de Londrina, e orientanda da professora Adja Balbino de Amorin Barbieri Durão.  

Published

2004-07-15

How to Cite

DURÃO, Adja Balbino de Amorin Barbieri; CANATO, Ana Paula Marques Beato. Mother tongue vestiges in the interlanguage of learners of English as a foreign languageb>. Signum: Estudos da Linguagem, [S. l.], v. 6, n. 1, p. 109–122, 2004. DOI: 10.5433/2237-4876.2003v6n1p109. Disponível em: https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/4497. Acesso em: 22 jul. 2024.