Beliefs of letters undergraduates about English teaching

Authors

  • Telma Nunes Gimenez Universidade Estadual de Londrina
  • Elaine Fernandes Mateus Universidade Estadual de Londrina
  • Denise Ismênia Bossa Grassano Ortenzi Universidade Estadual de Londrina
  • Simone Reis Universidade Estadual de Londrina

DOI:

https://doi.org/10.5433/2237-4876.2000v3n1p125

Keywords:

Beliefs, Undergraduates, English teaching.

Abstract

The literature in the field of education has suggested that teachers have implicit beliefs about teaching and learning that guide their planning and their processes of decision-making in the classroom (Munby, 1982; Verloop, 1989, Johnson, 1994, and others). It has also been argued that undergraduate students join these programs with their own images of teaching and learning (Lortie, 1975, Bennett & Carré, 1993). This perspective finds support in the area of teacher thinking, that seeks to understand teaching based on how professionals think and act (Calderhead, 1987). Although studies in education have been addressing this perspective since the early 1980s, the adoption of such a theoretical framework for the teaching of foreign languages is recent (see Gimenez, 1995).

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biographies

Telma Nunes Gimenez, Universidade Estadual de Londrina

Possui graduação em Letras Anglo Portuguesa pela Universidade Estadual de Londrina (1979), especialização em Biblioteconomia pela College of Librarianship Wales (1985), mestrado em Lingüística Aplicada e Estudos da Linguagem (1984) pela Pontifica Universidade Católica de São Paulo (PUC/SP), doutorado em Linguistics and Modern English Language pela Lancaster University, Inglaterra (1994) e pós-doutorado pela Kettering Foundation (1997). Atualmente é professora associada da Universidade Estadual de Londrina.

Elaine Fernandes Mateus, Universidade Estadual de Londrina

Possui graduação em Letras Anglo Portuguesa (1987), especialização em Língua Inglesa (1992) e mestrado em Educação, pela Universidade Estadual de Londrina (1999). Atualmente é professora adjunta da Universidade Estadual de Londrina.

Denise Ismênia Bossa Grassano Ortenzi, Universidade Estadual de Londrina

Possui graduação em Letras Anglo Portuguesas pela Universidade Estadual de Londrina (1987), mestrado em Lingüística Aplicada pela Universidade Estadual de Campinas (1997). Atualmente é professora adjunta da Universidade Estadual de Londrina.

Simone Reis, Universidade Estadual de Londrina

Possui graduação em Letras Anglo Portuguesa pela Universidade Estadual de Londrina (1987), especialização em Língua Inglesa pela Universidade Estadual de Londrina (1989), e mestrado em Lingüística Aplicada pela Universidade Estadual de Campinas (1998). Atualmente é professora adjunta da Universidade Estadual de Londrina.

 

Published

2000-07-15

How to Cite

GIMENEZ, T. N.; MATEUS, E. F.; ORTENZI, D. I. B. G.; REIS, S. Beliefs of letters undergraduates about English teaching. Signum: Estudos da Linguagem, [S. l.], v. 3, n. 1, p. 125–139, 2000. DOI: 10.5433/2237-4876.2000v3n1p125. Disponível em: https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/4489. Acesso em: 21 may. 2024.