Apresentação
Downloads
Download data is not yet available.
References
ALBUQUERQUE, Eliana Borges Correia; BUNZEN, Clécio Santos. Diversos jogos no Ciclo de Alfabetização: usos e funções. In: Telma Ferraz Leal, Emerson Rolkouski, Ester Calland de Sousa Rosa, Carlos Roberto Vianna. (Org.). A organização do trabalho escolar e os recursos didáticos na alfabetização. 1 ed.Brasília: MEC/SEB., 2015, v. 4, p. 58-68.
BUNZEN, Clécio Santos. Dinâmicas discursivas na aula de Português: usos do livro didático e projetos didáticos autorais. Tese de Doutorado. Campinas, SP: Universidade Estadual de Campinas, 2009.
LEAL, Telma; SILVA, Alexsandro. Recursos didáticos e ensino de Língua Portuguesa. Curitiba: Editora CRV, 2011.
CRUZ, Shirleide, FERREIRA, Andrea Brito; SILVA, Auxiliadora Maria. Formação continuada de Professores: Programas, Projetos e Recursos Didáticos. Recife: Ed. Universitária da UFPE, 2014.
SILVA, Ceris; BUNZEN, Clécio Santos. A organização do trabalho escolar e os recursos didáticos na alfabetização. In: A organização do trabalho escolar e os recursos didáticos na alfabetização.1 ed.Brasília: MEC/SEB, 2015, v.04, p. 19-31.
BUNZEN, Clécio Santos. Dinâmicas discursivas na aula de Português: usos do livro didático e projetos didáticos autorais. Tese de Doutorado. Campinas, SP: Universidade Estadual de Campinas, 2009.
LEAL, Telma; SILVA, Alexsandro. Recursos didáticos e ensino de Língua Portuguesa. Curitiba: Editora CRV, 2011.
CRUZ, Shirleide, FERREIRA, Andrea Brito; SILVA, Auxiliadora Maria. Formação continuada de Professores: Programas, Projetos e Recursos Didáticos. Recife: Ed. Universitária da UFPE, 2014.
SILVA, Ceris; BUNZEN, Clécio Santos. A organização do trabalho escolar e os recursos didáticos na alfabetização. In: A organização do trabalho escolar e os recursos didáticos na alfabetização.1 ed.Brasília: MEC/SEB, 2015, v.04, p. 19-31.
Downloads
Published
2021-12-09
How to Cite
MALHEIROS SANTANA, Andreia da Cunha; BUNZEN JÚNIOR, Clécio dos Santos. Apresentação. Signum: Estudos da Linguagem, [S. l.], v. 24, n. 2, p. 9–11, 2021. Disponível em: https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/45165. Acesso em: 7 dec. 2025.
Issue
Section
Apresentação
License
Copyright (c) 2021 Signum: Estudos da Linguagem

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
This journal reserves the right to make, in the originals, normative, orthographic and grammatical modifications in order to maintain the standard language and the credibility of the publication. It will respect, however, the authors' style of writing. Modifications, corrections and suggestions of conceptual order will be forwarded to the authors, if necessary. In these cases, the papers, once appropriate, should be submitted to a new appreciation. The final examinations will not be forwarded to the authors. Works published become property of Signum, being its total or partial reprint subject to an explicit authorization of the journal. In all subsequent quotes the original source of publication should be mentioned, in case, in Photographic Discourse. Opinions emitted by the authors are their exclusive responsibility.










