The Bang-Bang Club and the images of the end of apartheid:
DOI:
https://doi.org/10.5433/1679-0383.2013v34n1p43Keywords:
South Africa, Apartheid, Bang-Bang Club, Political role of the photographer.Abstract
This article aims to analyze the role of the photojournalist covering wars. On the premise that photography is not a neutral medium, the research seeks to evaluate the positioning of Greg Marinovich - member called Bang-Bang Club - during the War of hostels. This confrontation took place in South Africa between the years 1990 and 1994, representing the final stage of the apartheid regime, inserted in 1948. Three photographs taken in 1990 comprise the corpus of research. As a method for conducting analysis was used to search historiographical. Among the authors highlight the work leading up Demétrio Magnoli (1998) and Marinovich and João Silva (2003), the South African issue, and Boris Kossoy (1989) in the field of photography. As a preliminary result, it presents the photographer's strong opposition to white rule.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os Direitos Autorais para artigos publicados são de direito da Revista Semina: Ciências Sociais e Humanas. Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.
A revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com vistas a manter o padrão culto da língua e a credibilidade do veículo. Respeitará, no entanto, o estilo de escrever dos autores.
Alterações, correções ou sugestões de ordem conceitual serão encaminhadas aos autores, quando necessário. Nesses casos, os artigos, depois de adequados, deverão ser submetidos a nova apreciação.
As opiniões emitidas pelos autores dos artigos são de sua exclusiva responsabilidade.