Leitura: uma opção metodológica para avaliar a compreensão de um texto e estabelecer um programa de treinamento

Authors

  • Zeneide Soubhia Universidade Estadual de Londrina
  • Ana Irma Rodrigues Universidade Estadual de Londrina

DOI:

https://doi.org/10.5433/1679-0367.1988v9n3p128

Keywords:

Cognitive strategies, Ultra-cognitives strategies, Mature render.

Abstract

The present study attempt to develop the strategies accessary to understand an academic text used by students of the seventh term of the nursing course at FUEL and establish a training program for those thai show weakwess. This study was developed in three stages, diagnosis, orientation and training. The methods followed during these three methodological stages were: an interview, use of a direct observation card and the reading of a text taken from an academic. book.


Author Biographies

Zeneide Soubhia, Universidade Estadual de Londrina

Departamento de Enfermagem – Centro de Ciências da Saúde – Universidade Estadual de Londrina. CCS/UEL

Ana Irma Rodrigues, Universidade Estadual de Londrina

Departamento de Enfermagem – Centro de Ciências da Saúde – Universidade Estadual de Londrina. CCS/UEL

Published

2004-12-15

How to Cite

1.
Soubhia Z, Rodrigues AI. Leitura: uma opção metodológica para avaliar a compreensão de um texto e estabelecer um programa de treinamento. Semin. Cienc. Biol. Saude [Internet]. 2004 Dec. 15 [cited 2024 Aug. 24];9(3):128-35. Available from: https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/seminabio/article/view/6884

Issue

Section

Artigos