Universidade centrada em aluno: um modelo contingencial
DOI:
https://doi.org/10.5433/1679-0359.1986v7n2p88Keywords:
University education, Professor Adviser, Holistic formation of Student, University departament student, Functions of Staff.Abstract
University teaching should not be done as means to convey knowledge only. Student preparation for life requires a holistic approach. It is suggested that such approach is possible through the application of a contingency model by which the student is the center of all work performed by the professor and the department. Accordingly, the departament should distribute its members in three integrated sets of professors: instructors, researchers, and advisers. Roles of the professors in these sets are discussed and contrasted.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
O Copyright dos manuscritos publicados pertence ao periódico. Como são publicados em um periódico de acesso aberto, eles estão disponíveis gratuitamente, para uso privado ou para fins educacionais e não comerciais.
A revista tem o direito de fazer, no documento original, alterações referentes às normas lingüísticas, ortografia e gramática, com o objetivo de garantir as normas padrão do idioma e a credibilidade da revista. No entanto, respeitará o estilo de escrita dos autores.
Quando necessário, alterações conceituais, correções ou sugestões serão encaminhadas aos autores. Nesses casos, o manuscrito deve ser submetido a uma nova avaliação após revisão.
A responsabilidade pelas opiniões expressas nos manuscritos é inteiramente dos autores.