Land, education and immigration: a school in the German Colony in the state of São Paulo

Authors

  • Thiago Henrique Sampaio Faculdade de Ciências e Letras (UNESP/Assis)

DOI:

https://doi.org/10.5433/2238-3018.2017v23n2p243

Keywords:

History teaching, German immigrants, German School, Migration Movements

Abstract

VAROLO, Flávia Renata da Silva; RIBEIRO, Arilda Ines Miranda; FELIX, José Luís. Trajetória educacional dos imigrantes alemães no interior do Estado de São Paulo. Uma escola alemã na colônia Riograndense: 1922-1938 (Maracaí/CruzáliaSP). Jundiaí: Paco Editorial, 2015.

Author Biography

Thiago Henrique Sampaio, Faculdade de Ciências e Letras (UNESP/Assis)

Master's student at the Graduate Program in History at the Faculty of Sciences and Letters (UNESP / Assis).

References

VAROLO, Flávia Renata da Silva; RIBEIRO, Arilda Ines Miranda; FELIX, José Luís. Trajetória educacional dos imigrantes alemães no interior do Estado de São Paulo. Uma escola alemã na colônia Riograndense: 1922-1938 (Maracaí-CruzáliaSP). Jundiaí: Paco Editorial, 2015.

Published

2017-12-27

How to Cite

Sampaio, T. H. (2017). Land, education and immigration: a school in the German Colony in the state of São Paulo. História & Ensino, 23(2), 243–247. https://doi.org/10.5433/2238-3018.2017v23n2p243

Issue

Section

Resenhas