Opening the history of doors: proposed "history debate" a new paradigm for teaching
DOI:
https://doi.org/10.5433/2238-3018.2015v21n1p57Keywords:
Curriculum, Historical learning, Relationship theory and practiceAbstract
This work is structured according to the traditional components of the curriculum (objectives, contents, methodology and evaluation), considers the curriculum as practice, therefore, is a "utopian" curriculum, but not unrealistic or unattainable. It deals with the current history curriculum regulated in Spain that allows the action, but sees that there are still some obstacles to its implementation, especially its high content specification.
References
GRUPO MANIFIESTO HISTORIA A DEBATE. Manifesto de Historia a Debate. 2001. Disponível em: http://www.hdebate.com/Spanish/manifiesto/idiomas_manf/manifiesto_had_pt.htm
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
A revista se reserva os direitos autorais sobre as contribuições publicadas, sem retribuição material para o autor, podendo disponibilizá-las on-line no modo Open Access, mediante sistema próprio ou de outros bancos de dados; também poderá efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com o intuito de manter o padrão culto da língua. As opiniões emitidas pelos autores são de sua exclusiva responsabilidade.